Listen

这是一个与音乐有关的故事

I Can't Break It To My Heart - Delta Goodrem

I Can't Break It To My Heart-Delta Goodrem

每日一歌好不好

对爱还是不要太执着好

歌词句句动人


I can't break it to my heart(我无法让自己心碎)


If it's okay

如果可以的话,

I'll leave the bed light on

我会亮著床头灯

And place your water glass

把你的玻璃水杯放在

where it belongs

它原来的地方

And if it's alright

如果可以的话

I'll lie awake at night

我会整夜醒著

Pretending I am curled up at your side

假装我仍蜷曲在你身旁

See I'm circling in these patterns

看我仍在这样的世界里兜兜转转

Living out of memories

过著没有回忆的生活

I'm still a long way from accepting it

我仍然无法接受

That there's just no you and me

你不和我在一起

But if I still believe you love me

但若我仍相信你爱我

Maybe I'll survive

也许我可以解脱

So I tell myself you're coming home

所以我告诉自己你会回来

Like you've done a million times

就像你已经无数次做过的那样

And if it's alright

如果可以的话

I'll still be loving you

我仍会爱你

'Cause I can't break it to my heart

因为我无法让自己心碎

Is it just me

我还是我吗

Did I commit a crime

我犯过什么罪

I won't believe that loving you

我不会相信爱你

Is just a waste of time

只是消磨时间

Or was it in my head

或许在我心里

I'm reading into things you never said

我已准备承受你未说出口的那些话

'Cause I still don't have the answers

为什么我们不能解决这些问题

To why we couldn't work it out

我仍不知道答案

I wanna think it's something that I did

我想那是我所做过的事

So I can turn it back around

所以我可以扭转局面

But if I still believe you love me

但若我仍相信你爱我

Maybe I'll survive

也许我可以解脱

So I tell myself you're coming home

所以我告诉自己你会回来

Like you've done a million times

就像你已经无数次做过的那样

And if it's alright

如果可以的话

I'll still be loving you

我仍会爱你

'Cause I can't break it to my heart

因为我无法让自己心碎

And nothing will come between us

我们之间没有什么困难

I wanna convince myself

我说服自己

we're perfect in every single way

在每一方面我们是多么美好的一对

as long as I can keep the truth away from my heart

只要我在心底抹掉那些真相

Oh 'Cause I can't break it to my heart

因为我无法让自己心碎

'Cause I still don't have the answers

为什么我们不能解决这些问题

To why we couldn't work it out

我仍不知道答案

I wanna think it's something that I did

我想那是我所做过的事

So I can turn it back around

所以我可以扭转局面

But if I still believe you love me

但若我仍相信你爱我

Maybe I'll survive

也许我可以解脱

So I tell myself you're coming home

所以我告诉自己你会回来

Like you've done a million times

就像你已经无数次做过的那样

And if it's alright

如果可以的话

I'll still be loving you

我仍会爱你

'Cause I can't break it to my heart

因为我无法让自己心碎

'Cause I can't break it to my heart

因为我无法让自己心碎


评论(1)
热度(38)

© Listen | Powered by LOFTER